Cliëntvertrouwenspersoon

Als cliënt sta je in een afhankelijke positie ten opzichte van je hulpverlener of zorgaanbieder.

Als het lastig is of wordt
Het kan daarom lastig zijn voor jou om problemen of klachten over de geleverde zorg- en dienstverlening bespreekbaar te maken. Een cliëntvertrouwenspersoon kan je adviseren en ondersteunen in dat proces.

Wat kun je van de cliëntvertrouwenspersoon verwachten?

  • Informatieverstrekking
    De cliëntvertrouwenspersoon kan je informatie geven en adviseren over je rechten en plichten over de hulpverlening.
  • Klachtenbegeleiding en –ondersteuning Als je een klacht hebt, helpt de cliëntvertrouwenspersoon je bij het goed omschrijven van je klacht en bij het zoeken naar een oplossing. Hij neemt iedere klacht serieus. De cliëntvertrouwenspersoon is er voor jou en handelt dus in jouw belang.
  • Signalering
    Als de cliëntvertrouwenspersoon iets opvalt binnen de organisatie of tips heeft ter verbetering, dan geeft hij dat door aan het management van Ambulante Hulpverlening Midden Nederland.

De vertrouwenspersoon van Quasir is op afroep bereikbaar via:
Telefoonnummer: 06 – 57 53 75 20 (9.00 tot 17.00 uur maandag t/m vrijdag)

Wet Zorg en Dwang
Wij werken vanuit het principe dat we alles met je in overleg doen en jij de regie over je leven hebt. Het zou toch kunnen zijn dat we op sommige momenten de regie van je over moeten nemen, voor je eigen veiligheid of die van je omgeving.

Heb je dan vragen rondom de Wet Zorg en Dwang en wil je hier een vertrouwenspersoon over spreken; kijk dan op adviespuntzorgbelang.nl. Zij zijn te bereiken via 088 929 40 99 of je kunt via de chat ook hulp krijgen bij je vragen.

Meedoen

Functioneren in de maatschappij. Samen leven en van betekenis zijn.

Connectie

De verbinding tussen ons en onze client in de maatschappij.

Eigen regie

Zelf de regie nemen over je leven, je eigen koers bepalen.