Het kan daarom voor hen lastig zijn om problemen of klachten over de geleverde zorg- en dienstverlening bespreekbaar te maken. Een cliëntvertrouwenspersoon kan de cliënt adviseren en ondersteunen in dat proces.
Wat kun je van de cliëntvertrouwenspersoon verwachten?
Informatieverstrekking
De cliëntvertrouwenspersoon kan je informatie geven en adviseren over je rechten en plichten ten aanzien van de hulpverlening.
Klachtenbegeleiding en –ondersteuning
Als je een klacht hebt, helpt de cliëntvertrouwenspersoon je bij het goed omschrijven van je klacht en bij het zoeken naar een oplossing. Hij neemt iedere klacht serieus. De cliëntvertrouwenspersoon is er voor jou en handelt dus in jouw belang.
Signalering
Als de cliëntvertrouwenspersoon iets opvalt binnen de organisatie of tips heeft ter verbetering, dan geeft hij dat door aan het management van Ambulante Hulpverlening Midden Nederland.
De vertrouwenspersoon op afroep kan worden bereikt via:
Telefoonnummer: 06 – 57 53 75 20 (9.00 tot 17.00 uur ma t/m vr)