Klachtenregeling MCE Zorg Lichtenvoorde

Klachtenregeling

We hebben graag tevreden cliënten, maar het kan voorkomen dat zaken niet lopen zoals verwacht.

Deze op- of aanmerkingen over de zorg kunnen altijd met de coaches besproken worden.

Wat kan je doen?

Lukt het niet om er met de coaches uit te komen, dan is MCE zorg aangesloten bij expertisecentrum Quasir. Vanuit dit expertisecentrum is er een externe vertrouwenspersoon beschikbaar. Mocht ook dat geen afdoende oplossing zijn, dan kan de vaste, externe, klachtenfunctionaris worden geraadpleegd.

VERTROUWENSPERSOON OP AFROEP

De vertrouwenspersoon op afroep kan worden bereikt via:
Telefoonnummer: 06 – 57 53 75 20 (9.00 tot 17.00 uur ma t/m vr)

KLACHTENFUNCTIONARIS OP AFROEP

Telefoonnummer: 06-484 455 38 (9.00 tot 17.00 uur ma t/m vr)
Mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

WAT KAN DE KLACHTENFUNCTIONARIS VOOR JE DOEN?

De klachtenfunctionaris bemiddelt bij ontevredenheid of een klacht over de zorg, de zorgverlener en/of de organisatie. Het uitgangspunt is dat wij door middel van de ondersteuning van de klachtenfunctionaris gezamenlijk tot een oplossing komen;

De klachtenfunctionaris luistert naar jouw robleem en komt samen met je tot een heldere formulering van de klacht;
Met jouw toestemming overlegt de klachtenfunctionaris met ons over de klacht;

  • De klachtenfunctionaris geeft je informatie over jouw rechten;
  • De klachtenfunctionaris organiseert een bemiddelingsgesprek.

ONZE KLACHTENREGELING

We hebben een interne klachtenregeling en een externe klachtenregeling. In de interne klachtenregeling staan alle klachtmogelijkheden binnen onze organisatie beschreven.
In de externe klachtenregeling ligt vast op welke wijze de klachtenfunctionaris klachten behandelt conform de Wet kwaliteit, klachtrecht en geschillen zorg.

HOE KOMT JE IN CONTACT MET DE KLACHTENFUNCTIONARIS

logo Quasir

Via de website van Quasir kun je meer informatie vinden: www.quasir.nl
Wanneer je klikt op ‘Klachten’ > 'Indienen verzoek klachtbemiddeling' komt je op de klachtpagina terecht. Op deze pagina vindt je aanvullende informatie om in contact te komen met de klachtenfunctionaris op afroep.

WAT KAN DE EXTERNE KLACHTENCOMMISSIE VOOR JE DOEN?

Wanneer de klachtenfunctionaris op afroep geen uitkomst biedt, kunt u contact opnemen met de externe klachtencommissie. Hiervoor zijn we aangesloten bij stichting Zorggeschil, via Quasir. Op de websites www.quasir.nl en  www.zorggeschil.nl vind je meer informatie over de functie en werking van de externe klachtencommissie. Indien je de klachtencommissie wilt inschakelen, kunt u dat doen via onderstaande contactgegevens:

Telefoonnummer: 06-12583075 (ambtelijk secretaris) (9.00 tot 17.00 uur ma t/m vr)

De klachtencommissie bestaat uit minimaal drie personen. De onafhankelijke voorzitter heeft een juridische achtergrond en er neemt minimaal 1 inhoudsdeskundige deel aan de commissie. De commissie beoordeelt klachten op basis van hoor- en wederhoor.

WERKWIJZE KLACHTENCOMMISSIE

  1. Je dient jouw klacht in bij de externe klachtencommissie.
  2. De ambtelijk secretaris bevestigt de klacht binnen vijf werkdagen.
  3. De voorzitter toetst of de klacht in behandeling genomen kan worden.
  4. Wanneer de klacht in behandeling genomen kan worden;
  5. Wordt om uw toestemming gevraagd om de klacht te delen met de organisatie en voor het opvragen van relevante (medische) gegevens.
  6. De organisatie moet binnen 10 werkdagen verweer voeren.
  7. Je krijgt het verweer van de organisatie toegestuurd. Hier kan je ook op reageren en waar nodig relevante stukken insturen.
  8. Wanneer de commissie voldoende informatie heeft kunnen ze een oordeel vormen over de gegrondheid van de klacht;

Schriftelijke beoordeling; je ontvangt het verslag met een oordeel over de klacht.
Hoorzitting; wanneer de commissie onvoldoende informatie heeft kan er een hoorzitting georganiseerd worden. Jij en de zorgorganisatie komen dan bij elkaar en kunnen (met eigen ondersteuning) verweer voeren. Je krijgt daarna een schriftelijk verslag met het oordeel over de klacht.

ISO 9001 HKZ Gecertificeerd

ISO 9001 Certificering

Wij zijn een ISO 9001 gecertificeerde zorginstelling.
GGZ Kwaliteitsstatuut

Kwaliteitsstatuut

Wij zijn een goedgekeurd GGZ kwaliteitsstatuut.
Geef je mening over MCE Zorg

Geef je mening

We vinden het plezierig als je jouw mening met ons deelt.

Staat voor

  • een respectvolle houding
  • maakt beloftes waar
  • in dialoog met de cliënt
  • een vraaggerichte oplossing

Wij zijn ISO 9001 gecertificeerd

Werkgebied

  • Oost Gelre
  • Winterswijk
  • Doetinchem
  • Bronckhorst
  • Aalten
  • Montferland
  • Oude IJsselstreek
  • Berkelland