Klachtenregeling MCE Zorg Lichtenvoorde

Klachtenregeling

We hebben graag tevreden cliënten, maar het kan voorkomen dat zaken niet lopen zoals verwacht.

Deze op- of aanmerkingen over de zorg kunnen altijd met de coaches besproken worden.

Wat kan je doen?

Lukt het niet om met je coaches hieruit te komen dan is er een vertrouwenspersoon beschikbaar. Mocht ook dat geen afdoende oplossing zijn, is MCE Zorg aangesloten bij een klachtencomissie en heeft een vaste, externe,  klachtenfunctionaris.

Wat kan de klachtenfunctionaris voor je doen?

De klachtenfunctionaris bemiddelt bij ontevredenheid of een klacht over de zorg, de zorgverlener en/of de organisatie. Het uitgangspunt is dat wij door middel van de ondersteuning van de klachtenfunctionaris gezamenlijk tot een oplossing komen;

  • De klachtenfunctionaris luistert naar jouw probleem en komt samen met je tot een heldere formulering van de klacht;
  • Met jouw toestemming overlegt de klachtenfunctionaris met ons over de klacht;
  • De klachtenfunctionaris geeft je informatie over jouw rechten;
  • De klachtenfunctionaris organiseert een bemiddelingsgesprek.

Onze klachtenregeling

We hebben een interne klachtenregeling en een externe klachtenregeling. In de interne klachtenregeling staan alle klachtmogelijkheden binnen onze organisatie beschreven.
In de externe klachtenregeling ligt vast op welke wijze de klachtenfunctionaris klachten behandelt conform de Wet kwaliteit, klachtrecht en geschillen zorg.

Hoe komt je in contact met de klachtenfunctionaris

Via de website van Expertisecentrum Klacht- en Gezondheidsrecht kunt je meer informatie vinden. Er is een aparte website voor cliënten op www.eckg.nl. Wanneer je klikt op ‘Website indienen klachten’ komt je op de klachtpagina terecht. Op deze pagina vindt je ook het profiel van de klachtenfunctionaris die we inhuren en kan je direct in contact komen.

De klachtenfunctionaris;

Ankie Duimel & Mayke Slootweg
T: 0237001210

Wat kan de externe klachtencommissie voor je doen?

De klachtencommissie bestaat uit minimaal drie personen. De onafhankelijke voorzitter heeft een juridische achtergrond en er neemt minimaal 1 inhoudsdeskundige deel aan de commissie. De commissie beoordeelt klachten op basis van hoor- en wederhoor.

Werkwijze klachtencommissie

  1. Je dient jouw klacht in bij de externe klachtencommissie.
  2. De ambtelijk secretaris bevestigt de klacht binnen drie werkdagen.
  3. De voorzitter toetst of de klacht in behandeling genomen kan worden.
  4. Wanneer de klacht in behandeling genomen kan worden;
  • Wordt om uw toestemming gevraagd om de klacht te delen met de organisatie en voor het opvragen van relevante (medische) gegevens.
  • De organisatie moet binnen 10 werkdagen verweer voeren.
  • Je krijgt het verweer van de organisatie toegestuurd. Hier kan je ook op reageren en waar nodig relevante stukken insturen.
  • Wanneer de commissie voldoende informatie heeft kunnen ze een oordeel vormen over de gegrondheid van de klacht;

 

  • Schriftelijke beoordeling; je ontvangt het verslag met een oordeel over de klacht.
  • Hoorzitting; wanneer de commissie onvoldoende informatie heeft kan er een hoorzitting georganiseerd worden. Jij en de zorgorganisatie komen dan bij elkaar en kunnen (met eigen ondersteuning) verweer voeren. Je krijgt daarna een schriftelijk verslag met het oordeel over de klacht.

Onze klachtenregeling

We hebben een interne klachtenregeling en een externe klachtenregeling. In de interne klachtenregeling staan alle klachtmogelijkheden binnen onze organisatie beschreven.
In de externe klachtenregeling ligt vast op welke wijze de klachtenfunctionaris en klachtencommissie klachten behandelt conform de Wet kwaliteit, klachtrecht en geschillen zorg.

Hoe komt je in contact met de klachtencommissie?

  • De klachtencommissie
  • Per post: t.a.v. de ambtelijk secretaris, Lombokstraat 20, 2022 BJ, Haarlem
  • Per e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 
  • Via de website: www.eckg.nl, pagina ‘Website indienen klachten’.
  • Via het klachtenformulier op de website www.eckg.nl, pagina ‘Website indienen klachten’. ‘Klachtenformulier externe klachtencommissie’.
ISO 9001 HKZ Gecertificeerd

ISO 9001 Certificering

Wij zijn een ISO 9001 gecertificeerde zorginstelling.
GGZ Kwaliteitsstatuut

Kwaliteitsstatuut

Wij zijn een goedgekeurd GGZ kwaliteitsstatuut.
Geef je mening over MCE Zorg

Geef je mening

We vinden het plezierig als je jouw mening met ons deelt.

Staat voor

  • een respectvolle houding
  • maakt beloftes waar
  • in dialoog met de cliënt
  • een vraaggerichte oplossing

Wij zijn ISO 9001 gecertificeerd
ISO 9001 gecertificeerd

Werkgebied

  • Oost Gelre
  • Winterswijk
  • Doetinchem
  • Bronckhorst
  • Aalten
  • Montferland
  • Oude IJsselstreek