We hebben graag tevreden cliënten, maar het kan voorkomen dat zaken niet lopen zoals verwacht.
Deze op- of aanmerkingen over de zorg kunnen altijd met de coaches besproken worden.
Lukt het niet om er met de coaches uit te komen, dan is MCE zorg aangesloten bij expertisecentrum Quasir. Vanuit dit expertisecentrum is er een externe vertrouwenspersoon beschikbaar. Mocht ook dat geen afdoende oplossing zijn, dan kan de vaste, externe, klachtenfunctionaris worden geraadpleegd.
De vertrouwenspersoon op afroep kan worden bereikt via:
Telefoonnummer: 06 – 57 53 75 20 (9.00 tot 17.00 uur ma t/m vr)
Telefoonnummer: 06-484 455 38 (9.00 tot 17.00 uur ma t/m vr)
Mailadres:
De klachtenfunctionaris bemiddelt bij ontevredenheid of een klacht over de zorg, de zorgverlener en/of de organisatie. Het uitgangspunt is dat wij door middel van de ondersteuning van de klachtenfunctionaris gezamenlijk tot een oplossing komen;
De klachtenfunctionaris luistert naar jouw robleem en komt samen met je tot een heldere formulering van de klacht;
Met jouw toestemming overlegt de klachtenfunctionaris met ons over de klacht;
We hebben een interne klachtenregeling en een externe klachtenregeling. In de interne klachtenregeling staan alle klachtmogelijkheden binnen onze organisatie beschreven.
In de externe klachtenregeling ligt vast op welke wijze de klachtenfunctionaris klachten behandelt conform de Wet kwaliteit, klachtrecht en geschillen zorg.
Via de website van Quasir kun je meer informatie vinden: www.quasir.nl
Wanneer je klikt op ‘Klachten’ > 'Indienen verzoek klachtbemiddeling' komt je op de klachtpagina terecht. Op deze pagina vindt je aanvullende informatie om in contact te komen met de klachtenfunctionaris op afroep.
Wanneer de klachtenfunctionaris op afroep geen uitkomst biedt, kunt u contact opnemen met de externe klachtencommissie. Hiervoor zijn we aangesloten bij stichting Zorggeschil, via Quasir. Op de websites www.quasir.nl en www.zorggeschil.nl vind je meer informatie over de functie en werking van de externe klachtencommissie. Indien je de klachtencommissie wilt inschakelen, kunt u dat doen via onderstaande contactgegevens:
Telefoonnummer: 06-12583075 (ambtelijk secretaris) (9.00 tot 17.00 uur ma t/m vr)
De klachtencommissie bestaat uit minimaal drie personen. De onafhankelijke voorzitter heeft een juridische achtergrond en er neemt minimaal 1 inhoudsdeskundige deel aan de commissie. De commissie beoordeelt klachten op basis van hoor- en wederhoor.
WERKWIJZE KLACHTENCOMMISSIE
Schriftelijke beoordeling; je ontvangt het verslag met een oordeel over de klacht.
Hoorzitting; wanneer de commissie onvoldoende informatie heeft kan er een hoorzitting georganiseerd worden. Jij en de zorgorganisatie komen dan bij elkaar en kunnen (met eigen ondersteuning) verweer voeren. Je krijgt daarna een schriftelijk verslag met het oordeel over de klacht.